Príbeh zakladateľa myšlienky MAOi
...príbeh Lukáša, ktorý rozpráva o tom, ako našiel zmysel života vďaka #RBMČMB
Ahoj, toto je Lukáš
Lukáš sa cíti smutne a nevyužito, chce sa realizovať v podnikaní a práci, má nápady, ale nevie ako robiť to, čo ho skutočne baví a nechať si za to platiť...
Odpovede, výzvy, pomoc a podporu nájde v MAOi Inštitúte pre Digitálnych Nomádov, kde mu ukážu ako objaviť jeho talent a následne vybudovať vlastnú značku založenú na jeho autentickom príbehu.
Autentický príbeh o Lukášovi, ktorý našiel zmysel života vďaka myšlienke MAOi, vrátane neúspechov a úspechov nájdete postupným posúvaním nižšie na tento stránke…
V tomto príbehu je opísané, ako našiel obyčajný chalan z východného slovenska, ktorý študoval a popri tom podnikal a pracoval, svoj zmysel života tým, že objavil a rozvinul svoj talent, následne vybudoval svoju značku a začal zarábať na tom, čo ho baví.
Na tejto dobrodružnej ceste spoznal digitálny životný štýl, cestoval, zabával sa, no aj pracoval, v neposlednom rade plnil svoje sny, spoznával nových ľudí a kultúry, motivoval a inšpiroval druhých, aby išli za svojimi snami a nebáli sa robiť čo ich baví.
...príbeh Lukáša, ktorý našiel zmysel života
Lukáš Franko
social media manažér | copywriter | špecialista, predseda MAOi Inštitútu o.z.
Kreatívec s kopou nápadov v hlave, ktorý kreslí myšlienkové mapy. Sám seba definujem ako lenivého podnikateľa, pretože sa riadim pravidlom 20/80. Aktívne propagujem digitálny životný štýl a koncept podnikania #rbmcmb.
Digitálny architekt značiek
Jasná vízia a stratégia je základom úspešnej značky, preto pomáham klientom vytvoriť a realizovať vizuálnu mapu digitálnych riešení zameraných na komplexné budovanie značky.
Social media manažér
Starám sa o značky na sociálnych sieťach a blogu – zdieľam obsah s hodnotou, komunikujem s fanúšikmi, poskytujem zákaznícky servis a spravujem reklamu. Tvorím obsah a stratégie pre sociálne média.
Zakladateľ a predseda MAOi Inštitútu
Vediem MAOi Inšitút pre Digitálnych Nomádov o.z., kde pomáhame ľuďom objaviť ich talent a následne ho rozvinúť, teda, aby robili to, čo ich baví, boli sami sebou a nechali si za to platiť.
Moje životné krédo je: Rob, čo ťa baví, buď sám sebou a nechaj si za to platiť. Výzvou je pre mňa implementácia konceptu ako robiť, čo vás baví a dostať za to zaplatené do vzdelávacieho systému škôl v našej krajine.
Objavenie a rozvoj môjho talentu, silných stránok a vnútorného potenciálu
Počas štúdia na Žilinskej Univerzite popri ktorom som brigádoval, zabával sa, nudil sa a prakticky nevedel, čo robiť so svojim životom, začal som pociťovať vnútorný odpor voči tradičným predstavám o štúdiu, práci a zamestnaní. Odjakživa som rebel, čiže niet sa čo čudovať, že tento rebel prebral iniciatívu a začal riadiť moje myslenie a činy.
Začal som premýšľať nad otázkou „Ako si viem zarobiť peniaze inak, ako len klasickou brigádou?“ Mojou logickou voľbou v tom čase (rok 2010) bolo podnikanie a nastúpil som tak na cestu plnú odhodlania, prekonávania sa, nástrah, sklamaní, problémov a zlyhaní, no aj úspechu a objavovania toho, čo ma skutočne baví – to však prišlo až o 3 roky neskôr.
V roku 2013 uzrela svetlo sveta myšlienka a projekt MAOi, ktorá bol hneď prezentovaný na významnom podujatí Pecha Kucha, ktoré organizovalo VTP Žilina. Je však dôležité napísať, že v tomto období som s myšlienkou MAOi pracoval v projekte vzdelávacej akadémie, kde som učil ľudí ako obchodovať na najväčšom finančnom trhu menom Forex.
Vzdelávanie a učenie ľudí na základe môjho know how získaného z praxe bolo to, v čom som sa dokonale našiel. Vášeň vo mne spôsobovala myšlienka, že môžem druhému človeku pomôcť a naučiť ho niečo, čo funguje a využije vo svojom živote, alebo praxi. Objavil som svoj talent, zistil som aké sú moje silné stránky a všetko sa javilo super, ale nebolo...
Po spustení projektu a po pravidelnom opúšťaní mojej komfortnej zóny som pociťoval veľkú zodpovednosť a s tým spojený strach a obavy, či to dokážem utiahnuť ďalej, či to má zmysel a či si viem na tom vôbec zarobiť.
Vybudovanie vlastnej značky, vlastného mena = vybudovanie seba
Usúdil som, že nastal čas začať pracovať s vnútorným potenciálom – začať si vnútorne veriť, mať ten bájny zápal a teda zbaviť sa všetkých strachov a pochybností. Preto som sa odhodlal posunúť v osobnom rozvoji na vyšší level a to najväčšou výzvou akú som v tom čase poznal – chôdza po žeravom uhlí, inak povedané firewalking.
Možno si teraz vravíte, že nie som normálny. Máte pravdu – nie som! Riadil som sa tým, čo som aj učil - myšlienkou MAOi – myslite a konajte inak. Som človek, ktorý skutočne šiel za svojimi snami a bol rozhodnutý zdolať prekážky a prijať výzvy.
Projekt MAOi sa týkal prevažne vzdelávania založeného na metóde learnig by doing, teda učenie sa praxou za pomoci know how. Vzdelával som ľudí v oblasti podnikania, obchodovania na finančných trhoch a osobného rozvoja formou písania e-kníh, manuálov a článkov, natočil som desiatky hodín vzdelávacích a inštruktážnych videí s jediným cieľom – ukázať ako sa dá myslieť a obchodovať (zarábať) inak.
Prednášal som na viacerých významných podujatiach, ale aj priamo na vysokých školách na SR. V tom čase som zahájil vlastný výskum a na každej prednáške, či workshope som sa zúčastných pýtal dve jednoduché otázky. Odpovede ma prekvapili a zaskočili. Avšak práve tieto odpovede mi dali prvotný impulz a vyvolali potrebu zmeny,...
1,000 +
Hodín vzdelávania
Vzdelávam ľudí v oblasti digitálnych riešení, podnikania, obchodovania na finančných trhoch a osobného rozvoja.
Vzdelávaním, písaním a prednášaním som postupne budoval svoju značku MAOi a tým pádom aj moje meno rástlo a dosiahlo status experta, odborníka. Tento okamih sa nedá opísať slovami, je nutné si ho zažiť.
Váš názor je rešpektovaný a vy pociťujete šťastie, pretože skutočne pomáhate druhým ľuďom a vidíte ich výsledky. Výsledkom budovania mojej značky a mena bolo uvedomenie, že som vybudoval sám seba ako osobu, ktorou som vždy túžil byť.
100,000 +
Publikovaných slov
Písanie a tvorenie je mojou vášňou. Mám na konte viacero publikácií od eBookov, cez manuály až po rôzne analýzy a reporty.
500 +
Motivovaných ľudí
Prednášal som na viacerých podujatiach, ale aj na vysokých školách na SR s cieľom motivovať ľudí, aby robili to, čo ich baví.
Digitálne nomádstvo a metóda #RBMČMB
Môj talent, ako aj značku som úspešne budoval ďalej, no zamýšľal som sa nad tým, aká je moja vízia, poslanie, aké sny si chcem splniť, čo vo svojom živote chcem dosiahnuť, zažiť, vidieť, počuť, cítiť. Tu začali hrať hlavnú rolu tri slová - cestovanie, zábava a zážitky. Ako však spojiť prácu s cestovaním, zábavou a zážitkami?
Odpoveď sa skrýva pod pojmom digitálne nomádstvo. Definíciu digitálneho nomádstva nájdete v manifeste pod bodom 2, avšak aspoň v krátkosti to vysvetlím. Digitálne nomádstvo je životný štýl (digitálny lifestyle), ktorý spája cestovanie, zábavu, zážitky a prácu/zamestnanie v jedno.
Digitálny lifestyle sa stal mojou súčasťou a začal som cestovať, zabávať sa a zažívať kopec srandy a dobrodružstiev. V tomto čase už oficiálne vznikal MAOi Inštitút pre Digitálnych Nomádov. Uvedomil som si fakt, že môj digitálny lifestyle sa riadi metódou #RMBČMB (skratka slov robím, čo ma baví) a pustil som sa do môjho druhého výskumu – zistiť všetko o tom ako začať robiť čo vás baví a nechať si za to platiť. Inak povedané, ako objaviť svoj talent, následne ho rozvinúť a rozbehnúť vlastnú značku.
Pre tento výskum som bol odhodlaný urobiť čokoľvek. Preto som sa ešte ako študent posledného ročníka na VŠ zapojil do programu WAT (work and travel) a odišiel som na určitý čas pracovať do USA ako hardworker (slengový pojem pre ťažko pracujúceho človeka - makača).
Skutočný zmysel môjho života prišiel
uvedomením si myšlienky MAOi a metódy #RBMČMB
Skúsenosti nielen z USA mi pomohli dostatočne preskúmať faktory na ktoré je nutné sa zamerať, teda spoznal som myslenie a potreby zamestnanca/brigádnika. Po návrate z USA som prijal ďalšiu ponuku na zamestnanie a môj výskum opäť pokračoval, no v domácich - dalo by sa povedať - komfortných podmienkach. Výsledkom je to, že teraz môžem ponúknuť pomoc a riešenia aj ľuďom, ktorí nepodnikajú, neštudujú, ale pracujú – zamestnancom v hoc akom obore.
Úprimne, tento výskum bol pre mňa veľmi náročný, pretože otriasol snáď všetkým, v čo som veril a čo som robil. Moja vnútorná istota a vízia boli na hrane, pretože som spadol do klasickej „zamestnaneckej“ rutiny a myslenia.
Našťastie práve v čas sa do vedenia dostal môj rebelský duch a znova som si pripomenul myšlienku MAOi a metódu #RMBČMB. Uvedomil som si, že skrz túto metódu, respektíve po dokonalom pochopení a zažití metódy som našiel svoj skutočný zmysel života a vytvoril víziu 2.0. Výskum som ukončil, no v budúcnosti v ňom chcem určite pokračovať.
Týmto príbehom som chcel demonštrovať dve silné myšlienky, ktoré som pochopil, až keď som ich zažil. Ak si z môjho príbehu zoberiete len tieto dve myšlienky a aplikujete ich do života, zmení sa všetko! Zmení sa vaše myslenie, zmení sa váš svet...
„Ak chceš robiť čo ťa baví a nechať si za to platiť, potrebuješ objaviť svoj talent, objaviť svoju značku.“
„Ak robíš, čo ťa baví a nechávaš si za to platiť, si na ceste
k nájdeniu skutočného zmyslu tvojho života.“
Najmite si ma ako digitálneho architekta, konzultanta, či kouča
Ak s vami rezonovala čo i len jedna časť môjho príbehu a momentálne sa trápite s nejakým problémom, alebo nemôžete nájsť svoj zmysel život, som tu pre VÁS!
Páčil sa Vám môj príbeh a myšlienka MAOi a chcete ma niekde na vašom podujatí ako školiteľa, alebo spíkra? Neváhajte a napíšte mi ešte dnes,…